2011. április 5., kedd

2011. március 15- A harmadik év kezdete-kis visszatekintéssel



Gyakorlatilag ez volt az első tavaszi nap, amikor a talaj már nem volt vizes nagyon, és érdemes volt elkezdeni a munkát. Ősszel csak rotációssal lett mozgatva a föld, viszont az előző két évben ásóval a szükséges mélységben megtörtént a forgatás is.

A talaj nagyon puha volt, talán sosem volt még ennyire porhanyós. Sok munka volt vele, hiszen előtte közel 10 évig csak fű volt benne. Tavalyelőtt volt "feltörve" az ugar.Emiatt nagyon "szemetes" volt. A helyi jellegzetességek miatt még most is szedtem ki belőle vöröstégla darabokat:-(

No de lássuk hogy is indult a szezonnyitó buli!

Először szépen megterveztük mi kerüljön bele. Az idén nagyjából ua. lesz mint tavaly, úgyhogy a variáláson van a hangsúly inkább. Azaz paradicsom, és uborka a lényeg. Paprika is lesz. Sárgarépa, petrezselyem, cukkini, zöldbab, szárazbab, fokhagyma, vöröshagyma, és csemegekukorica, valamint zöldborsó. Klasszik konyhakert:-)
Tavaly tettem salátát is, de olyan hirtelen kezdett virágozni, hogy keserű lett mire falatoztunk volna belőle. Nem is ettünk sokat, így nem látom értelmét. Talán még lesz karalábé, karfiol, meg zeller. Nem tudom, nem biztos.

Az ágyásokat megcsinálni nem is olyan egyszerű, mert nem kerülhet oda a cucc ahol tavaly volt.




Elsőként elgereblyéztem az ágyásokat, kőmentesítés. Négykézlábazós történet...:-P. Aztán következtek a répa, és petrezselyem ültetések. Nem csináltam hosszú ágyásokat, mert a kicsikhez könnyebben hozzá lehet férni gyomláláskor, vagy egyelésnél. Kb 1,5 cm mélyen húztam csíkokat, ami nagyjából ilyen széles is volt. Szépen morzsolva, nem szórakozok egyesével (ilyet is olvastam valahol:-)).




Szerettem volna fokhagymával beszórni a kertet, aztán trilliárdokért eladni a piacon.... de ez hülyeség rájöttem. Egyrészt mert annyit úgysem használunk, másrészt ez valószínűleg másnak is az eszébe jutott. Kb 3 nm területre tettem. Elég lesz az, tavaly is annyi lett, hogy még most is esszük. Magyar fokhagyma, nem a kínai mutánstestű.


Végül a borsó következett. Tavaly nem jót vettem...pedig csávázott, meg hú-meg há tök drága... valami olyan volt mégis amelyik nem szerette ezt a talajt. Idén sima Zsuzsi borsó került a földbe. Valamint nem bokrokba tettem, hanem sorba, ilyen még nem volt, így különösen kíváncsi vagyok mi lesz belőle:-)


A képen mélynek tűnik, de nem az! Mindössze 3 cm mély.A talaj elég nedves volt ahhoz, hogy ne kelljen locsolni.

Ez a nap ennyi volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése