2011. május 16., hétfő

Kezd kertre hasonlítani

No most május közepére kezd kert formája lenni a kertnek:-)

Az elmúlt egy hétben sok meló volt. Először is a kihagyott részeket fogadóképes állapotba kellett hozni, azaz gyomtalanítani, gereblyézni. Bár ez csak egy mondat, de ez bizony két napos hadművelet volt:-) Szépen négykézlábazva, a dudvát egyenként...hajjaj. Volt aminek a zöld része kb 3 cm magas volt, a gyökere pedig 20 cm!! Durva.
Persze múlékony boldogság ez a tiszta gyommentes állapot...:-\
Pedig minő szép a talaj olyankor.

Közben a pajorirtásra is figyelni kell. Háááát, jó pár érdekességet olvastam. Például éjjel permetezni, meg csalinövényt kirakni... .ilyesmi.Úgy láttam viszont, hogy kb. 6 egyed kinyírása után mintha nem lenne több. Reménykedem. Éjjel permetezni, több mint érdekes. Mindenesetre kiszórtam rá egy adag permetet, nem nagy eredménnyel. Amúgy sem szeretem a vegyszerezést.

Karalábé, paradicsom palántákat ettem el. A karalábé elég egyértelmű. A paradicsom palántát apósom nevelgette fóliában. Aztán kb 30 cm mélységű lyukba tettem el amit előtte jól telelocsoltam. Sáros hadművelet az fix.:-) Viszont az is kiderült, hogy több fajtából is sikerült eltennem, utólag szólt:-)

No ki ne felejtsem a Kukor Icát. Ezt most kerítés-szerűen a paradicsomot, és az uborkát körbevéve ültettem el. Korai fajta, meglátjuk mit lehet kihozni belőle. Tavaly gyönyörű szára volt, a belsejében meg fonnyadás meg minden volt. Bogarak, satöbbi. Pedig lesegettem ám köményen...de mégsem lett sikeres. Fogjuk ezt is az esőre. Ugyanis sok volt, és nem jókor.

Azóta bizony minden este locsolás. A zöldség, és répa szépen alakul, már lehet egyelni.

1. A csaló borsó

2.Répákok-egyelésért sírnak

3. Petrezselyem-némileg foghíjasan

4. Uborkajelölés -I. rész
5. Uborkajelölés-II. rész

Az uborkát bokrokba ültettem, eddig bevált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése